Het FEC-jaarverslag 2022: waardering uit (internationale) evaluaties én elkaar weer 'live' kunnen ontmoeten

Als Laura van Geest, voorzitter van de FEC-raad, het jaar in één woord mag samenvatten was 2022 het jaar van de (internationale) evaluaties. "De Nederlandse aanpak en de bijdrage van het FEC daarin zijn in 2022 met meerdere rapportages, ook vanuit internationaal perspectief, beoordeeld. Dat heeft belangrijke inzichten en lessen opgeleverd voor onze aanpak om de integriteit van de financiële sector te versterken."

Het was ook het jaar van goedbezochte online FECademy's, een internationaal Conference of Partnerships, podcasts en de pré-opening van het Fraude Film Festival bij het FEC. In het netwerk werkten circa 260 mensen samen in diverse rollen om via kennisdeling, samenwerking in projecten en informatie-uitwisseling financieel economische criminaliteit en niet-integer gedrag effectiever te voorkomen en te bestrijden.

Bovenal was het gelukkig ook het jaar van weer 'live' ontmoeten. En dat is heel belangrijk voor een samenwerkingsverband. Uitwisseling van standpunten en begrip voor elkaar krijgen op essentiële zaken gaat in een breed samenwerkingsverband beter met fysieke ontmoetingen. Dat gesprek hebben we in 2022 weer met elkaar kunnen voeren en dat voelt als een stevige basis voor het vervolg.

Wil je meer weten over wat het jaar 2022 voor het FEC bracht, lees dan het hele FEC-jaarverslag 2022.

Jaarverslag 2022